Varje vecka är det helg...

Ja och idag råkar det vara fredag... IGEN.

Jag börjar bli lite trött på det höga tempot.
Tiden går alldeles för fort.
Skolan är snart slut.
Då börjar det.
Allvaret.

Gud va hemskt det låter.
- ALLVARET.
Smaka på ordet.
Säg det.

Jag får i alla fall rysningar.
- Allvaret.

Ge dig nu.

- Allvaret, allvaret, allvaret, allvaret...

Sluta nu.

Okej då.



Ikväll blir det en kväll framför tvn.
Kanske kryper jag upp i soffan med boken som jag köpte idag.
Köpte den på mataffären.
Det var rea.
Och den lät ruggigt bra.

Det blir grabbkväll här hemma kom jag just på.
Så det kanske inte blir jag och den där boken i alla fall.
Jag behöver ha det ganska lugnt när jag ska till och läsa.
Kanske går ut i trapphuset!!
Jag kan ju alltid gå ner till någon granne och fråga om jag kan låna
deras soffa att sitta i.
Om dom är tysta förstås.
Jaja. Det blir nog bra.

Annars blir det jag och boken imorgon.
Imorgon.

Nu är det dax att äta lite.
Sen blir det popcorn.
Med smörsmak.
Muums...

Jaja. Mitt nya liv får vänta med att börja tills imorgon.
Eller kanske efter helgen.
Vad sägs om nästa vecka?
Eller kanske aldrig.

Vi får se vad jag beslutar.
Popcorn med smörsmak blir det i vilket fall.

Ha en skön fredagkväll.

Puss och kram
/ Majsan





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0