Promenad och en trött pojkvän.

Jag tvingade mig själv upp ur sängen i morse för en promenad innan frukost.
Det var skönt när jag väl kommit ut. Var ute ungefär en timme. Magen kurrade envist HELA promenaden.
I fortsättningen blir det frukost först, sen promenad.
Men desto godare blev det ju med frukost när jag väl gått hela rundan.
Dessutom så lyste solen hela tiden jag var ute. När vi sedan åt frukost så började det regna.
Tackar för det!


När jag sedan kom tillbaka låg min pojkvän kvar i sängen och sov.
Tungt.
Han som sa innan jag gick:
- Jag gör frukost tills du kommer tillbaka.
Åh vad bra tänkte jag.
Men tji fick jag.
Istället slog jag på stort och gjorde iordning värsta brakfrukosten.
Stekte bacon (vilket jag inte gjort på mycket länge).
Skar upp lite frukt.
Gjorde egen smoothie med jordgubbar, björnbär och blåbär.
Muuums.
Kokade kaffe och plockade fram lite annat smått och gott.
Sedan kom min älskling upp.
Trött =)
- Åh vilken lyxfrukost du gjort.

(Jag vet, jag vet. Jag är BÄST!)

Efter frukost kröp en frusen Mattias ner i soffan.
Under två filtar och en skinnfäll.
Bland en massa kuddar.
Det såg riktigt skönt ut.




Vad ska vi göra idag?
Hm.
Försökte komma på saker som inte kostade något.
Men det var svårt.

Matte kom på:
Promenad. (Redan gjort)
Åka hem till hans föräldrar och låna hundarna, gå ner till sanda och släppa lös dom.
Ev ta med lite picknick.
(Hm. Mysigt i regn? Nej tror inte det).

Jag kom på:
Shopping. ( Hm. Jag vet att det kostar. Men det är verkligen det som jag vill göra)
Kanske åka och prova lite kläder någonstans.
Utan att köpa.
Bara prova.
Det är kul.
Ända tills man hittar något man verkligen vill ha.
Då blir jag sur.

Nej. det blir en lugn dag.
Kanske städa lite.
Laga lite mat.
Kanske åka ner på Åhlens och prova lite kläder.
Ska föreslå det för min sötnos ( som för övrigt ligger på soffan ihopkrupen fortfarande).
Nej nu tror jag han rörde på sig.

NU KILAR JAG!

PUSS HEJ

/ Majsan

Kommentarer
Postat av: Syster

Vilken underbar dag det låter som ni har! En ÄKTA söndag! :)

2009-05-10 @ 14:44:09
URL: http://madeleinos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0